Hirek : NFS : Pro Street TESZT! |
NFS : Pro Street TESZT!
DaCa 2007.12.01. 12:41
Eljött 2007, eljött a változások kora… Mármint ami a videójátékokat illeti! Ebben az évben alap elvárás volt minden fejlesztőtől, mármint a játékosok véleménye szerint, a nextgen grafika ( újgenerációs grafika) , amit nem sok fejlesztő brigád valósított meg az évben. Az EA megvalósította ( a sportjátékokat kivéve : szégyen ), de a Pro Street is rengeteget változott az elődjéhez, a Carbonhoz képest. Csak sajnos ezt nem a grafikai változásra értettem… Egy teljesen új műfajba csöppent az NFS világa! Hogy jót tett-e a sorozatnak ? Eljött az igazság pillanata, eljött a várva várt cikk, az NFS Pro Street Teszt! KATT--->
NFS : Pro Street írta: DaCa
TESZT
Eljött 2007, eljött a változások kora… Mármint ami a videójátékokat illeti! Ebben az évben alap elvárás volt minden fejlesztőtől, mármint a játékosok véleménye szerint, a nextgen grafika ( újgenerációs grafika) , amit nem sok fejlesztő brigád valósított meg az évben. Az EA megvalósította ( a sportjátékokat kivéve : szégyen ), de a Pro Street is rengeteget változott az elődjéhez, a Carbonhoz képest. Csak sajnos ezt nem a grafikai változásra értettem… Egy teljesen új műfajba csöppent az NFS világa! Hogy jót tett-e a sorozatnak ? Eljött az igazság pillanata, eljött a várva várt cikk, az NFS Pro Street Teszt!
Telepítés utáni legelső benyomások
Telepítés után azonnal betöltöttem a játékot! Először haveromnál, Endynél próbáltam ki a kicsikét! Akkor lenyűgözött a játék, amit láttam, amit csináltam, az addig minden pro volt. Hazamentem, otthon is felraktam, máris elkezdtem szakértői szemmel vizsgálni a játékot! Azonnal feltűnt egy jó pár hiányosság ( erről később), de a Karrier elkezdése után is egy kicsit húztam a szájam szélét! Az első verseny után beteljesedett: a hangulat a tetőfokon volt, passzentos grafikával, és szép törésmodellel! De sajnos ezek sem voltak tökéletesek…
A Karrier
Hát igen…Ha egy szóval tudnám jellemezni a Pro Street Karrier részét, ennyit mondanék : Gagyi!
Hogy miért ? Hol van a sztori? A Carbonnak még ennél is jobb volt a története, ahol legalább beszélhettünk arról is! A Pro Street története dióhéjban : te vagy Ryan Cooper, győzdd le a legjobbat, nyerdd meg a versenynapokat, oszt Ádiosz Ámigó! Hát elég egyszerű! Amúgy én hiányoltam a Most Wanted és Carbon stílusú átvezetőket, ugyanis szerintem filmszerűvé, élvezetesebbé tették a játékot! Itt a grafikai motor segítségével készítették el az átvezetőket, amelyek nem lettek rosszak, sőt! Csak nekem jobban bejött a régi stílus! A Karrier térkép szép meg minden, de számomra ÁTLÁTHATATLAN! Amikor kivittem egy versenynapot, és kiléptem a játékból, aztán újra belevetettem magam a játékba, kérdezgettem magamtól, melyik versenynapot is toltam ki a múlt éjszaka ? Mert a versenynap csak akkor mutatja azt hogy kijátszottuk, ha mindegyik versenyen elsők lettünk! Röhej, mi ? A Karrier játékideje hatalmas lett, talán szerintem túlzásba is vitték…Őszintén szólva, már meguntam 10 % felé... Lehet hogy bennem van a hiba!
Grafika
A grafika szép lett, végre nem annyira csili-vili, mint a régebbi részekben, maxon aláz a grafika, de egy-két effektet lekapcsolva már nem is annyira gyönyörű. A gépigénye a játéknak szerintem nagyon nagy lett! Nem értem, a Carbon grafikája ennél még szebb is volt, kivéve a környezetet, amit a Pro Streetben leírhatatlanul kidolgozott lett. Kiváncsiságból felraktam a Carbont újra, és erre a véleményre jutottam.. A füsteffekt aláz, amihez Shader Model 3.0 kell, ilyen füsteffektet még semelyik autóversenyjátékban még nem láthattunk. A törés jó lett a Light Damage törésig, aztán a Heavy Damage, és amikor kezd leválni minden a járgányunkról, elég kiábrándító lesz. Tiszta kocka a törés után a kocsi, egy szóval: kidolgozatlan! Az Autosculpt ismét nagyszerű lett, bár én a gyári kellékeket mindig jobban csipázom. A kameranézetekről annyit, hogy semmi új, nincs belső nézet, jobb ha hozzászokunk… És még valami : miért nem esik az eső a Pro Streetben ? EA válaszolj!
Hangulat, játékmenet
A Pro Street legnagyobb erőssége a hangulata lett. A versenyek adrenalinpumpálók, élvezetesek, és nem annyira könnyűek, mint a Carbonban volt. Megjegyezném, a legkönnyebb nehézségi fokozat 3 éves gyermekeknek való, a második nehézségi fokozat talán már elfogadható, a King fokozat pedig az egyértelmű nehézségi szint! Persze ahogy haladunk előre a Karrierben, egyre nehezednek a versenyek, versenynapok! Az irányítás kellemes, végre lehet érezni az autók súlyát és a törések utáni motor és egyéb meghibásodásokat! De sajnos még mindig elég árkádos a játék, hát ezvan! A sebességérzet nagyon ott van, ahogy azt már megszokhattuk az NFS-ekben. Hiányoltam a játékból a free runt ( szabad kóborlás) , aminek a hiánya szerintem sok ember problémája az új részben ( nekem is ) , de hát ugye legális, nem utcai versenyzés lett a Pro Streetből! A hangulatot még fokozza a nagyszerű kommentár a játék közben , és a csajok szép lemodellezése, és versenyek indítása!
Játékmódok
Ez egy erős része lett a Pro Streetnek! Vannak bőven játékmódok! Itt van a circuit ( körverseny), amely nem ment át semmi változtatáson az idén! Itt vannak a sprint szerű, egykörű versenyek, a drag és drift játékmódok. A drag előtti gumiégetés pazar lett, és maga a drag is kafa lett. Egy kicsit húztam a szám szélét a rövid dragversenyek miatt, 10 másodperc alatt simán legyorsulsz egy pályán... A drift játékmód kissé csalódást okozott számomra, mert nem ilyen pályákon gondoltam el az új driftet, hanem normális, igazi, drift pályákon, bólyákkal:D Van itt még Wheel Competition, amelynek a lényege, hogy mennyi ideig tudjuk az autónk első két kerekét a levegőben tartani. Ötletes lett! Sajnáltam, hogy az autók be lettek osztva első és hátsó kerekesekbe, mert így pl. nem mehettem driftet egy Chargerrel L:D
Hangok, Zene
Az autók dübörgése, a nézők sikongatása, a kommentár hangja és beszólásai elsőrangú a játékban! A zenék elég vegyesek lettek : vannak köztük jó nóták, de teljesen ratyik is, amelyeket érdemes inkább kikapcsolni őket a játékban!
Többjátékos módok
Hol a LAN mód ??? Sikongattam ez évben is, és szidtam az EA-s srácokat! Miért nem lehet betenni egy LAN módot ????? Mert zavar, hogy csak az EA eredeti szerverén lehet tolni a játékot! Haverjainkkal csakis egy jó idő után, egy hacker LAN programmal tudunk csak játszani…Szégyen…
Autók, tuningok
Vannak bőven autók, de mégsem olyan sok, mint mondjuk a Test Drive: Unlimitedben, ahol több száz autó, és közel 10 motor közül választhatunk! A tuningokról annyit, rengeteg a felesleges extra, és a dyno is elég gyatra lett, hát nem egy Underground 2 ! Örültem a nitrónak, hogy végre adagonként vannak, nem pedig akkor nyomjuk be amikor akarjuk! A sportülések ötletesek lettek, sok mindenbe belenyúlhatunk, és állítgathatjuk az autót! Végre rengeteg matrica és festés közül választhatunk, ez végre sok év után nagyszerű lett!
Végszó
Jó lett az NFS : Pro Street, de ahogy a szavazást is lehet látni az oldalon, nem mindenkinek jött be! Nekem eléggé vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatosan, de az biztos, ha NFS rajongó vagy, vagy csak szereted az autóversenyzős gammákat, akkor kötelező kipróbálnod! Azt ajánlom az EA-nek, térjenek vissza a régi Underground 2 stílushoz, változó napszakokkal és dinamikus időjárással, rengeteg tuninglehetőséggel, kidolgozott Karrierrel, kidolgozott sztorival, zsarukkal, még több járgánnyal, free run játékmóddal, újabb játékmódokkal ! Illegális és legális versenyekkel! Ez szerintem tuti siker lenne, mert mindenki megtalálná benne azt, amit eddig szeretett az NFS-ben! Hajrá EA, előtted a megvalósítás!
Értékelés :
Grafika : 10/9
Hangok : 10/9
Irányítás: 10/9
Hangulat: 10/10
Kihívás : 10/10
Szavatosság: 10/6
Pro +
- a hangulat a tetőfokon!
- a hanghatások
- szép grafika
- nehézségi szintek
- TÖRÉS….
Neg –
- …..ami nagyobb töréseknél már nem olyan…
- a Karrier ratyi
- egy idő után meg lehet unni
- Hol a LAN?
86%
|